Abstract
Leg synes at have et potentiale som metode til at fremme læring. Men hvordan?
Legen har en vis grad af parallelitet med den virkelige verden i dens interaktive og
relationelle strukturer. Det bliver muligt at finde nye meninger i interaktioner,
som refererer til vante interaktionsformer, men alligevel udspiller sig på en anden
måde. Via feedbackmekanismer tilskrives forskellige hændelser mening i forhold
til tidligere handlinger, hvilket fører til nye erkendelser og dermed læring. Leg tilbyder en som-om-kontekst, hvor det bliver lovligt og ikke farligt at opføre sig anderledes og at reflektere over egen og andres bidrag til legen.
Legen har en vis grad af parallelitet med den virkelige verden i dens interaktive og
relationelle strukturer. Det bliver muligt at finde nye meninger i interaktioner,
som refererer til vante interaktionsformer, men alligevel udspiller sig på en anden
måde. Via feedbackmekanismer tilskrives forskellige hændelser mening i forhold
til tidligere handlinger, hvilket fører til nye erkendelser og dermed læring. Leg tilbyder en som-om-kontekst, hvor det bliver lovligt og ikke farligt at opføre sig anderledes og at reflektere over egen og andres bidrag til legen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Reflexen |
Vol/bind | 3 |
Udgave nummer | 1 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 1901-5992 |
Status | Udgivet - 2008 |
Emneord
- Gregory Bateson
- leg
- læring