Legebaseret pædagogik - bilag: Interview med pædagogstuderende

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

10 Downloads (Pure)

Abstract

Udfordringerne for pædagogerne ved at deltage i børns leg, som litteraturen viser, har givet anledning til revision af undervisningen på pædagoguddannelsens specialisering i dagtilbudspædagogik (S1 – 2. praktik – S2) ud fra videns- og færdighedsmål omhandlende børns leg og læring. Undervejs i litteraturstudiet har de indvundne indsigter givet anledning til at vi [forfatterne] har eksperimenteret med udvikling af undervisningen.
Endelig er der gennemført interviews med pædagogstuderende efter deres 2. praktik, hvor de er blevet interviewet om hvilke udfordringer de har mødt i forbindelse med deres deltagelse i børns leg i dagtilbud (1-6 år), samt hvilke oplevelser med og forventninger til undervisningen på pædagoguddannelsen de har i denne forbindelse.
Bilaget er de fulde interviews med side og linjeangivelse
OriginalsprogDansk
Antal sider11
StatusUdgivet - 12 apr. 2021

Emneord

  • Børn og unge
  • Leg og læring
  • Pædagogens rolle
  • legekompetence
  • praktik
  • pædagogstuderende
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Pædagoguddannelse
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • interview
  • kvalitativ forskning

Citationsformater