Legende læring som bro mellem produktion og refleksion på børne- og familieområdet

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Hvordan kan fagprofessionelle og ledere hådntere dilemmaet mellem et vedvarende behov for faglig udvikling og et stigende krav om effektiv drift? Københavns Professionshøjskole har sammen med Greve Familierådgivning udviklet et læringskuffertspil som en måde at mindske dilemmaet på. Kuffertspillet er inspireret i tilgangen legende læring for voksne. Det er et eksperimenterende bud på, hvordan man kan stimulere og vedligeholde faglig udvikling hos fagprofessionellei en velfærdssektor med mangel på tid og ressourcer. Evalueringen af projektet peger på, at det er værd at arbejde videre med legende læring som en tilgang i socialt arbejdes praksis.
OriginalsprogDansk
TidsskriftCebrastriben
Vol/bind34
Udgave nummer2025
Sider (fra-til)70-81
Antal sider11
StatusUdgivet - 10 apr. 2025

Emneord

  • Socialt arbejde og sociale forhold
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater