Lektiehjælp og faglig fordybelse

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel præsenterer et casestudie om folkeskolereformens krav om ”lektiehjælp og faglig fordybelse”. Lektielæsning og hjemmearbejde har traditionelt stor fylde i skolens hverdag hos både lærere og elever. Ikke desto mindre er lektier et praksis-felt, som er underbelyst i dansk skoleforskning. Artiklen har til formål at undersøge mulige didaktiske forandringsprocesser og bidrage med ny empirisk forskning om, hvad organisering og implementering af reformtiltaget medfører for læreres planlægning og gennemførelse af lektietid og hjemmearbejde og elevers læring og faglige fordybelse med inddragelse af analoge og digitale læremidler i den obligatoriske lektietid på skolen
OriginalsprogDansk
Artikelnummer7
TidsskriftLearning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
Vol/bind7
Sider (fra-til)154-177
Antal sider23
ISSN2445-6810
StatusUdgivet - 28 okt. 2020

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater