Abstract
Denne rapport beskriver pilotundersøgelse og observationsstudie om det nye tiltag ”Lektiehjælp og faglig fordybelse”, som blev en del af folkeskolen efter folkeskolereformen i 2014.
I foråret 2016 besøgte vi to skoler i Københavnsområdet, hvor vi observerede med det formål at få et indblik i, hvordan disse skoler organiserer lektiehjælp og faglig fordybelse og for at få et indblik i, hvad der foregår i klasserne.
Fra 2016 til 2018 arbejder vi videre med reformtiltaget lektiehjælp og faglig fordybelse i et forskningsprojekt med fokus på lærere som lærende praktikere i nye læringsrum.
I foråret 2016 besøgte vi to skoler i Københavnsområdet, hvor vi observerede med det formål at få et indblik i, hvordan disse skoler organiserer lektiehjælp og faglig fordybelse og for at få et indblik i, hvad der foregår i klasserne.
Fra 2016 til 2018 arbejder vi videre med reformtiltaget lektiehjælp og faglig fordybelse i et forskningsprojekt med fokus på lærere som lærende praktikere i nye læringsrum.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 24 |
---|---|
Status | Udgivet - 11 feb. 2016 |
Emneord
- lærere