Lektiehjælp og faglig fordybelse: Afrapportering pilotundersøgelse

Katrine Søbæk Jagd, Annette Søndergaard Gregersen, Birgitte Hedeskov, Rikke Anthon, Gunnar Green

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    9 Downloads (Pure)

    Abstract

    Denne rapport beskriver pilotundersøgelse og observationsstudie om det nye tiltag ”Lektiehjælp og faglig fordybelse”, som blev en del af folkeskolen efter folkeskolereformen i 2014.

    I foråret 2016 besøgte vi to skoler i Københavnsområdet, hvor vi observerede med det formål at få et indblik i, hvordan disse skoler organiserer lektiehjælp og faglig fordybelse og for at få et indblik i, hvad der foregår i klasserne.

    Fra 2016 til 2018 arbejder vi videre med reformtiltaget lektiehjælp og faglig fordybelse i et forskningsprojekt med fokus på lærere som lærende praktikere i nye læringsrum.
    OriginalsprogDansk
    Antal sider24
    StatusUdgivet - 11 feb. 2016

    Emneord

    • lærere

    Citationsformater