Lektionsstudier fra metode til tankegang: forståelser og misforståelser omkring lektionsstudier i Danmark

Klaus Rasmussen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Lektionsstudier vinder mere og mere frem i uddannelse og arbejde med udvikling og tilegnelse af viden om undervisning og læring. Særlig de sidste fem år har der i Danmark været flere store projekter med lektionsstudier som et centralt element, og det er nu på tide at fremsætte et bud på en status over hvorledes det går med lektionsstudiernes udbredelse og modtagelse i Danmark. Artiklen diskuterer og giver et overblik over karakteristiske opfattelser og forståelser, såvel som hvad der må betegnes som misforståelser eller uhensigtsmæssige forsimplinger af lektionsstudier.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftMONA
    Udgave nummer2
    Sider (fra-til)58-73
    Antal sider16
    ISSN1604-8628
    StatusUdgivet - jun. 2018
    • ASTE Bro til Skolen

      Rasmussen, K. (Projektleder)

      01/02/1601/07/20

      Projekter: ProjektForskning

    Citationsformater