Abstract
I bogen gives et muligt svar på flere af tidens udfordringer i skolen, fx:
• Hvordan kan vi blive bedre til målstyret undervisning?
• Hvordan kan vi indfri forventningerne om et højt fagligt niveau med faglige pointer i undervisningen?
• Hvordan kan vi inkludere alle i klasseundervisningen – også de dygtige?
Bogen er inddelt i tre dele. I del 1 præsenteres den teoretiske baggrund for lektionsstudier. I del 2 videregives nogle danske og japanske erfaringer. Og hvis du selv vil i gang med lektionsstudier i praksis, finder du vejledning, inspiration og metoder i bogens del 3
• Hvordan kan vi blive bedre til målstyret undervisning?
• Hvordan kan vi indfri forventningerne om et højt fagligt niveau med faglige pointer i undervisningen?
• Hvordan kan vi inkludere alle i klasseundervisningen – også de dygtige?
Bogen er inddelt i tre dele. I del 1 præsenteres den teoretiske baggrund for lektionsstudier. I del 2 videregives nogle danske og japanske erfaringer. Og hvis du selv vil i gang med lektionsstudier i praksis, finder du vejledning, inspiration og metoder i bogens del 3
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Frederikshavn |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Antal sider | 210 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-027-8 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- folkeskolen
- undervisning
- inkluderende undervisning
- lektionsstudier
- målstyret undervisning