Abstract
Anmodning om lektorgodkendelse; På grundlag af undervisnings-, forsknings- og udviklingserfaring fra Socialrådgiveruddannelsen på VIA University College og i tillæg erfaring som klinisk autoriseret psykolog og erhvervskonsulent samt tilegnet ph.d. grad i psykologi.
Generelt om anmodningen
Det er en læsevenlig lektoranmodning, som er velstruktureret med underbyggende og interessante refleksioner over egen praksis og egen udvikling som underviser. Der er velvalgt teori, litteratur og begreber, der understøttes af Martins praksiserfaringer som klinisk autoriseret psykolog samt fra sin forskeruddannelse. Martins virke som psykolog havde fokus på udsatte børn, unge og deres familier.
Martin viser gennem hele anmodningen en god forståelse for socialt arbejde og professionen. Eksempelvis reflekterer han med udgangspunkt i IFSW definition af socialt arbejde, hvor han både holder fast i sit psykologiske udgangspunkt samtidig med at han inddrager et kritisk sociologisk perspektiv.
Det fremgår af lektoranmodningen, at der er tale om en yderst engageret og motiveret underviser, der vil de studerende. Martin har på interessant vis valgt at lade forandringscirklen være den overordnede refleksionsramme gennem anmodningen.
Samlet bedømmelse
Samlet vurderer lektorbedømmelsesudvalget, at Martin Hammershøj Olesen på tilfredsstillende vis vil kunne løse de opgaver, der påhviler lektorer ved erhvervsakademier, professionshøjskoler, Danmarks Medie- og journalisthøjskole og visse maritime uddannelsesinstitutioner (BEK nr. 1227 af 23/10/2018).
Lektoranmodningen er positivt bedømt.
Generelt om anmodningen
Det er en læsevenlig lektoranmodning, som er velstruktureret med underbyggende og interessante refleksioner over egen praksis og egen udvikling som underviser. Der er velvalgt teori, litteratur og begreber, der understøttes af Martins praksiserfaringer som klinisk autoriseret psykolog samt fra sin forskeruddannelse. Martins virke som psykolog havde fokus på udsatte børn, unge og deres familier.
Martin viser gennem hele anmodningen en god forståelse for socialt arbejde og professionen. Eksempelvis reflekterer han med udgangspunkt i IFSW definition af socialt arbejde, hvor han både holder fast i sit psykologiske udgangspunkt samtidig med at han inddrager et kritisk sociologisk perspektiv.
Det fremgår af lektoranmodningen, at der er tale om en yderst engageret og motiveret underviser, der vil de studerende. Martin har på interessant vis valgt at lade forandringscirklen være den overordnede refleksionsramme gennem anmodningen.
Samlet bedømmelse
Samlet vurderer lektorbedømmelsesudvalget, at Martin Hammershøj Olesen på tilfredsstillende vis vil kunne løse de opgaver, der påhviler lektorer ved erhvervsakademier, professionshøjskoler, Danmarks Medie- og journalisthøjskole og visse maritime uddannelsesinstitutioner (BEK nr. 1227 af 23/10/2018).
Lektoranmodningen er positivt bedømt.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 40 |
---|---|
Status | Udgivet - 19 maj 2020 |
Begivenhed | Lektorkvalificeringsforløb, jf. bek. 1227 - VIA Socialrådgiveruddannelsen, Aarhus, Danmark Varighed: 1 jan. 2016 → 31 maj 2020 |
Andet
Andet | Lektorkvalificeringsforløb, jf. bek. 1227 |
---|---|
Lokation | VIA Socialrådgiveruddannelsen |
Land/Område | Danmark |
By | Aarhus |
Periode | 01/01/16 → 31/05/20 |
Emneord
- Socialt arbejde og sociale forhold
- socialrådgiveruddannelsen