Abstract
Artiklen er på italiensk. Sammenlignende analyse af læseunderstøttende tiltag i seks biologiundervisningsmaterialer, to fra hvert land. Analyserne ses i lyset af en sammenligning af de tre landes læseplaner for biologifaget med særligt henblik på krav om undervisning i faglig læsning.
Bidragets oversatte titel | Naturvidenskabsundervisning i Europa:: Komparative Lingvistiske Aspekter (Italien, Danmark, Wales) |
---|---|
Originalsprog | Andet |
Tidsskrift | Italiano LinguaDue |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 269-297 |
Antal sider | 28 |
ISSN | 2037-3597 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2014 |
Begivenhed | Convegno Nationale Giscel: Educazione Linguistica e apprendimento/insegnamento delle discipline matematico-scientifiche - Rom, Roma, Italien Varighed: 27 mar. 2014 → 29 mar. 2014 Konferencens nummer: XVIII |
Konference
Konference | Convegno Nationale Giscel |
---|---|
Nummer | XVIII |
Lokation | Rom |
Land/Område | Italien |
By | Roma |
Periode | 27/03/14 → 29/03/14 |
Emneord
- læseplaner
- naturfagsundervisning
- læremidler
- naturvidenskabelige fag
- Faglig læsning