Abstract
Artiklen handler om gennemførelsen af to forskellige spil- og literacyforløb henholdsvis på gymnasiet og på jurastudiet. I det ene forløb deltog elever i et rollespil om Valladolid-processen i år 1550-1551 i historie på Køge Gymnasium. det andet deltog studerende i et skatteretligt rollespil, Landsskatterettens processpil, som del af et ekstracurriculært tilvalg på Københavns Universitet. Begge rollespil er juridiske rollespil, hvor elever og studerende kan erfare en særlig sprogbrug og argumentationsmåde, som de senere kan anvende i andre sammenhænge. Det er vores erfaring, at rollespillene kan være positivt medvirkende til, at elever og studerende udvikler en kritisk literacy.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 24 |
Sider (fra-til) | 100-106 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - sep. 2018 |