Abstract
I den styrkede pædagogiske læreplan er det beskrevet, at dagtilbud skal give børn mulighed for bl.a. at stille spørgsmål om bogstaver og at lære om skriftsprog som en integreret del af et kvalitativt, sprogligt lærings-miljø. Det betyder, at pædagoger må have viden om, dels hvordan man kan tage afsæt i børns allerede tileg-nede skriftsproglige kompetencer, dels hvordan det pædagogiske arbejde med bl.a. bogstaver og skriftsprog i dagtilbud kan tilrettelægges, uden samtidig at skabe et skolemiljø i dagtilbuddet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 20 jan. 2022 |
Udgivelsessted | Odense M. |
Udgiver | UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole |
Antal sider | 10 |
Status | Udgivet - 20 jan. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- sprogtilegnelse