Literacykompetencer gennem samarbejde - om ordblinde elevers anvendelse af læse- og skriveteknologi i undervisningen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

I kapitlet er der fokus på ordblinde elevers literacykompetencer, når de anvender læse- og skriveteknologi. Med afsæt i en undersøgelse af unge ordblindes teknologibaserede læse- og skrivestrategier, præsenteres en iterativ didaktisk model, hvis omdrejningspunkt er at inddrage elevernes selvstændige teknologibaserede læse- og skrivestrategier i undervisningen gennem samarbejde mellem lærer og elev.
OriginalsprogDansk
TitelLiteracydidaktik i fagene i udskolingen
RedaktørerKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
Antal sider10
Udgivelses stedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdatofeb. 2020
Sider113-122
Kapitel8
ISBN (Trykt)978-87-7160-744-4
StatusUdgivet - feb. 2020
NavnLiteracy og læring i fokus

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater

Svendsen, H. B. (2020). Literacykompetencer gennem samarbejde - om ordblinde elevers anvendelse af læse- og skriveteknologi i undervisningen. I K. Friis, & D. Østergren-Olsen (red.), Literacydidaktik i fagene i udskolingen (s. 113-122). Dafolo. Literacy og læring i fokus