Literacykompetencer gennem samarbejde - om ordblinde elevers anvendelse af læse- og skriveteknologi i undervisningen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I kapitlet er der fokus på ordblinde elevers literacykompetencer, når de anvender læse- og skriveteknologi. Med afsæt i en undersøgelse af unge ordblindes teknologibaserede læse- og skrivestrategier, præsenteres en iterativ didaktisk model, hvis omdrejningspunkt er at inddrage elevernes selvstændige teknologibaserede læse- og skrivestrategier i undervisningen gennem samarbejde mellem lærer og elev.
OriginalsprogDansk
TitelLiteracydidaktik i fagene i udskolingen
RedaktørerKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
Antal sider10
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdatofeb. 2020
Sider113-122
Kapitel8
ISBN (Trykt)978-87-7160-744-4
StatusUdgivet - feb. 2020
NavnLiteracy og læring i fokus

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • dysleksi
  • literacy
  • literacydidaktik
  • læse- og skriveteknologi
  • ordblindhed
  • overbygningen
  • udskolingen

Citationsformater