Litteraturhistorisk læsning af nyere børnelitteratur med et undersøgende og engagerende blik

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Kapitlet har fokus på at undersøge og genkende træk fra henholdsvis oplysningstiden og romantikken i nutidige børnelitterære tekster for at vise veje til at anvende det litteraturhistoriske blik i en undersøgende og engagerende litteraturundervisning på mellemtrinnet.
    OriginalsprogDansk
    TitelLiteracydidaktik i fagene på mellemtrinnet
    RedaktørerKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
    Antal sider12
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Publikationsdato1 sep. 2018
    Sider57-69
    Kapitel4
    ISBN (Trykt)978-87-7160-590-7
    StatusUdgivet - 1 sep. 2018
    NavnLiteracy og læring i fokus

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • Medier, kommunikation og sprog

    Citationsformater