Litteraturstudie: Målgruppeindsigter

Jesper Overby Andersen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

412 Downloads (Pure)

Abstract

Litteraturstudiet anvender begrebet målgruppeindsigter om det, man på engelsk fagsprog kalder consumer insights. På dansk anvender kommunikations- og marketingbranchen primært begrebet indsigt og i særdeleshed begrebet i ental bestemt form: Indsigten. Anvendelsen af målgruppeindsigter er således en fordanskning af det engelske ditto og en lidt mere præcis dækkende begrebsdefinition end blot indsigter eller indsigten.
Litteraturstudiets overordnede formål er at afdække den eksisterende viden om målgruppeindsigter og på den baggrund at finde svar på, hvordan man definerer begrebet målgruppeindsigt og hvordan man konkret identificerer målgruppeindsigter i data. Fokus i litteraturstudiet er således at afdække udvalgt, eksisterende litteratur om målgruppeindsigter med henblik på, hvordan man i praksis arbejder med at identificere målgruppeindsigter.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAarhus
ForlagDanmarks Medie- og Journalisthøjskole
Antal sider32
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • kommunikation
  • consumer insights
  • målgrupper
  • Målgruppeindsigter

    Andersen, J. O. (Projektleder)

    01/08/2031/12/21

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

    Fil

Citationsformater