Litteraturundervisning: Hvordan skriver folkeskolens ældste elever tekster om tekster?

Kristine Kabel

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

    Abstract

    I oplægget præsenterer Kristine Kabel hovedfund fra sin ph.d.-afhandling om elevers skriftlige analyser og fortolkninger af litteratur i udskolingen. Markante mønstre i elevers tekster om tekster fremvises, og det diskuteres, hvad elever gives adgang til, og hvad der værdsættes i danskfagets litteraturundervisning på dette tidspunkt i uddannelsessystemet.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato23 jan. 2017
    StatusUdgivet - 23 jan. 2017
    BegivenhedNår koden er knækket - DGI-byen, København, Danmark
    Varighed: 23 jan. 201723 jan. 2017

    Konference

    KonferenceNår koden er knækket
    LokationDGI-byen
    Land/OmrådeDanmark
    ByKøbenhavn
    Periode23/01/1723/01/17

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner

    Citationsformater