Liv og Læring i fremtidens daginstitution: Evalueringsrapport

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    37 Downloads (Pure)

    Abstract

    Aktionsforskningsprojektet ’Liv og Læring – i fremtidens daginstitution’ satte sig i perioden 2014
    til 2016 for at undersøge, hvordan hverdagsliv og læringsmiljøer kan og bør udformes og udvikles,
    hvis vi spørger børnene og det pædagogisk personale selv. Det forskningsmæssige formål var at
    belyse, kvalificere og understøtte udvikling af børnenes liv og læring i fem danske daginstitutioner
    gennem personalets erfaringsbaserede perspektiver på eksisterende praksis Der var således to
    overordnede formål for projektet:
    1. At undersøge og synliggøre medarbejderes og børns viden, kritik og ønsker i
    relation til daginstitutionens hverdagsliv og læringsmiljøer.
    2. At eksperimentere med nye bud på udformning af læringsmiljø og hverdagsliv i
    daginstitutionen på baggrund af medarbejderes og børns kritik og visioner
    OriginalsprogDansk
    ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
    Antal sider64
    StatusUdgivet - 25 apr. 2018

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Børn og unge

    Citationsformater