Livet er ikke for kort til kvindefodbold

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.

Abstract

Forsker Kenneth Cortsen gør op med myterne: Kvindefodbold skal vurderes på sportens egne kvaliteter.

Der skal ikke herske tvivl om, at det mandlige a-landshold i fodbold er DBU’s kerneprodukt i jagten på kommercielle indtægter, men flere faktorer peger nu
i retning af, at kvindelandsholdet og kvindefodbolden i generel forstand med fordel også kan anvendes i den proces. Tyskland løb med EM-titlen efter finalesejr
over danskernes banemænd fra Norge, da EM i 2013 blev afholdt i Sverige. Netop Tyskland og Sverige er to lande, hvor kvindefodbolden har relativt gunstige vilkår, ikke bare på banen i form af præmisserne for elitekulturen, men også i forhold til sportens betydning og position kommercielt og samfundsmæssigt. På den front er der læring, som Danmark kan læne sig opad, og hvad angår timing, vil det give god mening at sætte ind på nuværende tidspunkt i kølvandet på det danske kvindelandsholds succes i Sverige, som stadig ligger frisk i erindringen.
OriginalsprogDansk
MagasinSport Executive
Udgave nummer11
Sider (fra-til)62-65
Antal sider4
StatusUdgivet - nov. 2013

Emneord

  • Erhvervsliv, handel og økonomi
  • DBU
  • DBU og brand
  • Kenneth Cortsen
  • fodbold for kvinde
  • kvindefodbold
  • kvindeidræt
  • kvindelandsholdet
  • kvindesport
  • landsholdet i fodbold
  • økonomi i kvindefodbold

Citationsformater