Livserfaring og kompetenceudvikling: Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring #2

Bodil Lomholt Husted (Redaktør), Henning Salling Olesen (Redaktør), Kirsten Aagaard (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingAntologiForskning

Abstract

Denne bog indeholder de afsluttede artikler for "IKV-pro" projektet om individual kompetencevurdering (IKV) ved professionsbacheloruddannelserne. Projektet blev etableret i foråret 2013 og afsluttedes sommeren 2017.IKV-pro projektet blev fra starten formuleret som et forsknings- og udviklingsprojekt med det formål at bidrage til en kvalificering af professionshøjskolernes forståelse af og arbejde med livslang læring med særligt fokus på samspillet mellem læreprocesser i formel og ikke-formel uddannelse og uformelle læreprocesser. IKV udgør et helt centralt element i professionsuddannelsernes anerkendelse af læring, der finder sted uden for det formelle uddannelsesmiljø, og derfor kan projektet være en isbryder for uddannelsernes anerkendelse og udnyttelse af læring som sker igennem hele livet og i alle livssammenhænge.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAarhus
ForlagVIA UC
Udgave1
Antal sider107
ISBN (Trykt)978-87-999723-3-3
StatusUdgivet - dec. 2017

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • IKV vurdering
  • anerkendelse af læring
  • livslang Læring

Citationsformater