Abstract
I denne artikel er fokus rettet mod at belyse, hvorledes der kan arbejdes med praksisnær skoleudvikling på en skole med et værdigrundlag, der lægger vægt på, at alle medarbejdere er aktører i den forbindelse samt at det sikres, at skolens drift og udvikling er to sider af samme sag. Pædagogisk læringscenter har fungeret som udviklingsenhed og vejledningsfunktion. En særlig fokus er tillige rettet mod at belyse, hvorledes en praksisnær metode kan understøtte denne udvikling.
Artiklen udspringer af Gasværksvejens Skoles deltagelse i udviklingsprojektet ”Pædagogisk Læringscenter som strategisk udviklingsenhed og vejledningsfunktion”. Projektet indgår i udviklingspuljen ”Lokal udvikling og etablering af praksisnær viden om den nye folkeskole”, som er financieret af ”Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling”.
Artiklen udspringer af Gasværksvejens Skoles deltagelse i udviklingsprojektet ”Pædagogisk Læringscenter som strategisk udviklingsenhed og vejledningsfunktion”. Projektet indgår i udviklingspuljen ”Lokal udvikling og etablering af praksisnær viden om den nye folkeskole”, som er financieret af ”Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling”.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Folkeskolen |
ISSN | 0015-5837 |
Status | Udgivet - 7 jul. 2017 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- PLC
- pædagogisk læringscenter