Abstract
I denne iMOOW! special edition med fokus på bevægelse i undervisningen taler vi med Kasper Lasthein Madsen. Kasper har tidligere på efteråret indleverede sin ph.d. afhandling. Kasper har været sammen med flere andre været en del af aktionsforskningsprojektet, iMOOW!
Her har han igennem de sidste 3 år i samarbejde med en række lærere og pædagoger udviklet, afprøvet, eksperimenteret med, reflekteret over, hvordan man skaber en meningsfuld kobling mellem det faglige indhold og måden eleverne bruger kroppen på.
Derfor er han den helt rigtige at snakke med og ikke mindst lytte til, hvis man som lærer er nysgerrig efter måder at få eleverne til bevæge sig dybere ind i det faglige stof.
Du kan finde mere viden om bevægelsesdidaktik og konkrete bevægelsesaktiviteter på: www.via.dk/imoow
Her har han igennem de sidste 3 år i samarbejde med en række lærere og pædagoger udviklet, afprøvet, eksperimenteret med, reflekteret over, hvordan man skaber en meningsfuld kobling mellem det faglige indhold og måden eleverne bruger kroppen på.
Derfor er han den helt rigtige at snakke med og ikke mindst lytte til, hvis man som lærer er nysgerrig efter måder at få eleverne til bevæge sig dybere ind i det faglige stof.
Du kan finde mere viden om bevægelsesdidaktik og konkrete bevægelsesaktiviteter på: www.via.dk/imoow
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2021 |
Publikationsmedier | Online |
Størrelse | 20:40 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- enactive cognition
- iMOOW!