TY - GEN
T1 - Lys på Klimakrisen
T2 - fra landskabsidyl til klimakrise
AU - Melin, Helle Damgaard
AU - Hemmingsen, Birgitte
PY - 2025
Y1 - 2025
N2 - Hvordan kan vi belyse de forandringer, vores omgivelser gennemgår på grund af klimakrisen? Hvordan kan kunsten gøre komplekse problemstillinger nærværende og handlingsorienterede? I dette forløb arbejder eleverne med at skabe 3D-lysdioramaer, hvor de gennem arbejde med lag af materialer, lys og skygge undersøger kontrasten mellem naturskønne landskaber og klimaforandringernes påvirkning. Ved hjælp af makerspace-teknologier som folieskærer og lasercutter omsætter eleverne deres refleksioner til stemningsfulde, visuelle scenarier, der skaber opmærksomhed omkring klimakrisen.
AB - Hvordan kan vi belyse de forandringer, vores omgivelser gennemgår på grund af klimakrisen? Hvordan kan kunsten gøre komplekse problemstillinger nærværende og handlingsorienterede? I dette forløb arbejder eleverne med at skabe 3D-lysdioramaer, hvor de gennem arbejde med lag af materialer, lys og skygge undersøger kontrasten mellem naturskønne landskaber og klimaforandringernes påvirkning. Ved hjælp af makerspace-teknologier som folieskærer og lasercutter omsætter eleverne deres refleksioner til stemningsfulde, visuelle scenarier, der skaber opmærksomhed omkring klimakrisen.
M3 - Indlæg i netbaserede medier
ER -