Abstract
Baggrund for midtvejsevalueringen i projekt Lyst til at lære
Aarhus Kommune har med en storstilet satsning på læringsstile ønsket at styrke differentierede, pædagogiske praksisformer med henblik på at øge børn og unges lyst til at lære. Da der ofte vil være en nær sammenhæng mellem mulighederne for at tage hensyn til individuelle styrker, herunder læringsstile, talenter og interesser i det pædagogiske arbejde – og den observerbare eller oplevede grad af lyst til at lære – er projekt Lyst til alt lære (LTAL) iværksat som en målrettet indsat for at styrke arbejde med den pædagogiske differentiering. Projektet består af tyve pilotprojekter med deltagende lærere, pædagoger og ledere fra dagtilbud, skoler og Fu-tilbud i Aarhus kommune, Projektet løber fra 2009 til 2013.
Aarhus Kommune har med en storstilet satsning på læringsstile ønsket at styrke differentierede, pædagogiske praksisformer med henblik på at øge børn og unges lyst til at lære. Da der ofte vil være en nær sammenhæng mellem mulighederne for at tage hensyn til individuelle styrker, herunder læringsstile, talenter og interesser i det pædagogiske arbejde – og den observerbare eller oplevede grad af lyst til at lære – er projekt Lyst til alt lære (LTAL) iværksat som en målrettet indsat for at styrke arbejde med den pædagogiske differentiering. Projektet består af tyve pilotprojekter med deltagende lærere, pædagoger og ledere fra dagtilbud, skoler og Fu-tilbud i Aarhus kommune, Projektet løber fra 2009 til 2013.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Aarhus |
---|---|
Forlag | Børn- og Ungeafdelingen, Aarhus Kommune |
Antal sider | 48 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- differentiering
- læringsstile