Lytteforståelse i fagundervisningen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Lytteforståelse er en færdighed der kan og skal trænes på lige vilkår med at læse, skrive og tale. Der opstilles fem gode råd til hvordan faglærerne kan inddrage lytteforståelse som et fast element i deres undervisning og støtte alle elever i at udvikle bedre strategier til at lytte og forstå i skolens fag.
OriginalsprogDansk
TitelKom ind i sproget : Flersprogede elever i fagundervisningen
RedaktørerStine Kragholm Knudsen, Lone Wulff
Antal sider15
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2021
Udgave2
Sider109-123
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-97-500-5375-0
StatusUdgivet - 2021
NavnDidaktik

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Sprog
  • Undervisning
  • flersprogede elever
  • lytteforståelse
  • skole

Citationsformater