Projekter pr. år
Abstract
Lyttelæsning er en færdighed, som handler om at opfatte indholdet af skrevne tekster I denne artikel vil vi med afsæt i erfaringer fra Projekt læsesucces for ordblinde børn diskutere begrebet. Vi vil argumentere for, at lyttelæsning er en vigtig vej for ordblinde elever til at mestre læsning i alle fag og blive motiveret af at kunne arbejde på læseniveau med de andre elever i klassefællesskabet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 3 |
Tidsskrift | Læsepædagogen |
Vol/bind | 69 |
Udgave nummer | 5 |
Sider (fra-til) | 21-25 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 0106-5092 |
Status | Udgivet - 22 sep. 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Lyttelæsning, Ordblindhed
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Læsesucces for ordblinde børn – et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Engmose, S. F., Svendsen, H., Laursen, M. S., Bonderup, H., Rasmussen, S. E., Buch, B., Christiansen, C., Mortensen, P., Heiden, T. R., Olesen, M. I. K., Bruun, M. N., Rønberg, L. & Brok, L. S.
10/12/19 → 01/12/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation