TY - RPRT
T1 - Målgrupperapport
T2 - PAESIC IO1
AU - Polosa, Maria Rosaria
AU - Provenzale, Giulia Maria
AU - Stathopoulou, Charikleia
AU - Gana, Eleni
AU - Barthel, Martin
AU - Barthel, Ewelina
AU - Strauss, Leah
AU - Valgaard, Luna
AU - Rakogianni, Julia
AU - Kondylis, Dimitrios
AU - Engsig, Thomas Thyrring
AU - Munk, Dorthe Aabjerg
AU - Dau, Susanne
AU - Jensen, Charlotte Heigaard
N1 - Rapporten forefindes på engelsk, italiensk og græsk
PY - 2019/9/30
Y1 - 2019/9/30
N2 - Denne rapport er resultatet af det første Intellectual Output (IO1) i Erasmus+ projektet ”Pedagogical Approaches for Enhanced Social Inclusion in the Classroom” (PAESIC), og formålet er at skitsere hvilke behov man har på folkeskoleniveau for bedre inklusion af børn med indvandrer- og flygtningebaggrund på europæisk plan. Rapporten beskriver ligheder og forskelle på tværs af lande og kulturer, og dens resultater udgør et vigtigt fundament for videreudviklingen af projekt PAESIC.Rapporten er skrevet på baggrund af nationale rapporter foretaget af hvert partnerland i projektet: Tyskland, Grækenland, Italien og Danmark. De nationale rapporter er gennemført ved fokusgruppeinterviews og dybdegående interviews med lærere og skoleledere. De temaer der kom frem under interviewene, er blevet sammenholdt med et øjebliksbillede af de politikker, som føres på nationalt, regionalt og lokalt niveau for fremme af inklusion af børn med indvandrer- og flygtningebaggrund.
AB - Denne rapport er resultatet af det første Intellectual Output (IO1) i Erasmus+ projektet ”Pedagogical Approaches for Enhanced Social Inclusion in the Classroom” (PAESIC), og formålet er at skitsere hvilke behov man har på folkeskoleniveau for bedre inklusion af børn med indvandrer- og flygtningebaggrund på europæisk plan. Rapporten beskriver ligheder og forskelle på tværs af lande og kulturer, og dens resultater udgør et vigtigt fundament for videreudviklingen af projekt PAESIC.Rapporten er skrevet på baggrund af nationale rapporter foretaget af hvert partnerland i projektet: Tyskland, Grækenland, Italien og Danmark. De nationale rapporter er gennemført ved fokusgruppeinterviews og dybdegående interviews med lærere og skoleledere. De temaer der kom frem under interviewene, er blevet sammenholdt med et øjebliksbillede af de politikker, som føres på nationalt, regionalt og lokalt niveau for fremme af inklusion af børn med indvandrer- og flygtningebaggrund.
KW - Børn og unge
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - Skoler, fag og institutioner
KW - inklusion
KW - integration
KW - fastholdelse
M3 - Rapport
BT - Målgrupperapport
ER -