Abstract
I denne artikel kan du læse om, hvordan Hanne arbejdede med mål og evaluering af engineeringaktiviteter. Syvende klasse har
arbejdet med at bygge et apparat, der kan suge papirstumper op. De skulle samarbejde i grupper af 3-4 elever, de havde to
halve fagdage til at løse udfordringen. Aktiviteten var inspireret af materiale på Astras hjemmeside, og eleverne havde
adgang til materialer som: en lille motor, ledninger, et batteri, formplast og lignende.
arbejdet med at bygge et apparat, der kan suge papirstumper op. De skulle samarbejde i grupper af 3-4 elever, de havde to
halve fagdage til at løse udfordringen. Aktiviteten var inspireret af materiale på Astras hjemmeside, og eleverne havde
adgang til materialer som: en lille motor, ledninger, et batteri, formplast og lignende.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 21 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 112-121 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- engineering