TY - JOUR
T1 - Makerspace for alle – inkluderende læringsmiljøer på specialskoler
AU - Frydendahl, Jette Aabo
AU - Dyrendom, Karin
AU - Rehder, Mads Middelboe
AU - Møller, Thilde Emilie
PY - 2024
Y1 - 2024
N2 - Gennem et mindre casestudie af to forløb med forskellige specialklasser undersøges det, hvordan man kan arbejde med undersøgende, eksperimenterende og skabende tilgange gennem kreative opgaver i et makerspace, hvor fokus er på, hvordan læringsrum, -materialer og elevprojekter kan bidrage til at åbne for flere kreative udfoldelses- og deltagelsesmuligheder for specialskoleelever.
AB - Gennem et mindre casestudie af to forløb med forskellige specialklasser undersøges det, hvordan man kan arbejde med undersøgende, eksperimenterende og skabende tilgange gennem kreative opgaver i et makerspace, hvor fokus er på, hvordan læringsrum, -materialer og elevprojekter kan bidrage til at åbne for flere kreative udfoldelses- og deltagelsesmuligheder for specialskoleelever.
KW - Skoler, fag og institutioner
KW - Makerspace
M3 - Tidsskriftsartikel
SN - 1903-0002
VL - 61
SP - 42
EP - 51
JO - Pædagogisk psykologisk tidsskrift
JF - Pædagogisk psykologisk tidsskrift
IS - 1
ER -