Mapping what matters: An approach to determine curriculum content of in-service teacher training

Bidragets oversatte titel: Kortlægning af det betydningsfulde: En tilgang til at bestemme indholdet af eftervidereuddannelse af lærere

Andreas Lindenskov Tamborg, Mathias Lund Schjøtz, Anne Brøndum Andersen, Benjamin Brink Allsopp

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel studerer paradokset i, at mere end halvdelen af lærereoplever et misforhold mellem den efteruddannelse, de får, og deres oplevedebehov, selvomder er konsensus om, at det er vigtigt at tilpasse indholdet til lokal praksis. Vi hævder, at dette paradoks fortsat eksisterer på grund af mangel på metoder til at indsamle og aggregere behov udtrykt af mange lærere. Artiklenadresserer detteparadoksved at bruge directed acyclic graphs (DAG’s) til at repræsentere 17 danske læreres efterspurgte indhold til efteruddannelse i digital underviserkompetencer. Vi undersøger, hvordan DAG’enblev brugt og opfattet som redskab til kursusdesignere i udvikling af et konkret efteruddannelsestilbud. Undersøgelsen viser, at DAG’entilvejebragte vigtigeindsigter ved deres valg af indhold, der skulle inkluderesi efteruddannelsestilbudet. Begrænsninger omfattedeen opfattet forpligtelse til at bruge al information i DAG'en og en følelse af ikke at have indsigt i lærernes affektive forholdemådertil indholdet i DAG'en.
Bidragets oversatte titelKortlægning af det betydningsfulde: En tilgang til at bestemme indholdet af eftervidereuddannelse af lærere
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftLæring og Medier
Vol/bind15
Udgave nummer25
Antal sider17
ISSN1903-248X
DOI
StatusUdgivet - 11 jun. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Digitale undervisningskompetencer
  • Eftervidereuddannelse
  • kortlægning
  • lærere

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Kortlægning af det betydningsfulde: En tilgang til at bestemme indholdet af eftervidereuddannelse af lærere'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater