Master i barnehagepedagogikk – i spenningsfeltet mellom oppgaven og kendsgerningerne.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Abstract

Den akademiske videreuddannelse for daginstitutionspædagoger i Norge og i DK har forskellige rødder, og de første 40 år med den norske videreuddannelse minder os om betydningen af at børnehavepædagogik er en opgave man må identificere sig med, hvilket er overset i den danske tradition. Men også i Norge er der et normaliseirngsproces mod en kendsgerningsvidenskab. Kan en besindelse på pædagogik, der betragter fænomener under synspunktet opdragelse, og som på en gang beskæftiger sig med kendsgerninger og opgaven, bidrage til at vi justerer kursen for denne akademiske videreuddannelse af pædagoger?
OriginalsprogDansk
Publikationsdato14 sep. 2023
StatusUdgivet - 14 sep. 2023
BegivenhedMaster i barnehagekunnskap 40 år - OsloMET: Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier Institutt for barnehagelærerutdanning, Oslo, Norge
Varighed: 14 sep. 202314 dec. 2023

Konference

KonferenceMaster i barnehagekunnskap 40 år
LokationOsloMET: Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier Institutt for barnehagelærerutdanning
Land/OmrådeNorge
ByOslo
Periode14/09/2314/12/23

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • masteruddannelse
  • professionsmaster
  • pædagogik

Citationsformater