Abstract
TIMMS (The Third International Mathematics and Science Study) er gennemført, og denne publikation er den første danske rapport, der præsenterer undersøgelsens indhold og de første resultater.
I den internationale undersøgelse deltog mere end 500.000 elever fra i alt 45 lande. Danmark deltog med elever fra 6. - 7. klasse. I denne rapport indgår dog også data fra elever på 8. klassetrin. Der deltog i alt 514 klasser samt lærere og skoleledere fra 168 skoler.
Undersøgelsen gør det muligt at sætte den nationale undervisning i matematik, biologi, fysik, kemi og geografo ind i et internationalt perspektiv.
I den internationale undersøgelse deltog mere end 500.000 elever fra i alt 45 lande. Danmark deltog med elever fra 6. - 7. klasse. I denne rapport indgår dog også data fra elever på 8. klassetrin. Der deltog i alt 514 klasser samt lærere og skoleledere fra 168 skoler.
Undersøgelsen gør det muligt at sætte den nationale undervisning i matematik, biologi, fysik, kemi og geografo ind i et internationalt perspektiv.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag |
Antal sider | 192 |
ISBN (Trykt) | 8774163353 |
Status | Udgivet - 1996 |