Projekter pr. år
Abstract
Mange lærere erfarer, at der kan være meget langt mellem elevernes sproglige færdigheder på dansk og de sprogkompetencer, der forudsættes for at lære fag på et alderssvarende niveau. I forbindelse med aktionslæringsprojektet ”Alle i Uddannelse” i samarbejde med to skoler i Horsens har vi derfor udviklet og gennemført et forløb, der inddrager elevernes modersmål (i dette tilfælde arabisk) i matematikundervisningen. Formålet med forløbet var at gøre elever, lærere og forældre bevidste om arabisk og arabisksprogede læremidler som en ressource for elevernes faglige udvikling i matematik. Oplægget vil præsentere de specifikke indsigter om sprog i matematik og forældreinddragelse, som forløbet gav, men også de generelle erfaringer med det flersprogede klasserums didaktiske muligheder og begrænsninger, som gennemførelsen resulterede i.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 18 nov. 2019 |
Status | Udgivet - 18 nov. 2019 |
Begivenhed | Multikulturelle skoler 2019: Tæt på det flersproglige klasserum - Hotel Nyborg Strand, Nyborg, Danmark Varighed: 18 nov. 2019 → 19 nov. 2019 https://www.kp.dk/om+os/kalender/2019/11/multikulturelle+skoler+2019 |
Konference
Konference | Multikulturelle skoler 2019 |
---|---|
Lokation | Hotel Nyborg Strand |
Land/Område | Danmark |
By | Nyborg |
Periode | 18/11/19 → 19/11/19 |
Internetadresse |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Alle i Uddannelse - Horsens
Christensen, M. V. (Projektdeltager) & Jóelsdóttir, L. B. (Projektleder)
01/01/17 → 30/06/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation