Matematiklærernes didaktiske brugsmønstre og elevhandlinger når læremidlet MatematikFessor anvendes i undervisningen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I denne artikel undersøger vi læreres og elevers brug af det digitale, adaptive læremiddel MatematikFessor med særligt fokus på lærernes brugsmønster og rammesætning, læremidlets feedback og hvordan denne anvendes, samt elevernes handlinger og deres motivation i forhold til arbejdet med læremidlet. Vores datagrundlag udgøres af seks cases med observation af undervisningen, interviews med lærerne og interview og skærmoptagelse med to elever fra hver klasse. I artiklen beskriver vi dels hvordan lærernes og elevernes brugsmønstre tager sig ud i vores cases, men også hvordan vi vil anbefale at lærerne i højere grad rammesætter og støtter elevernes brug af læremidlet.
Bidragets oversatte titelMathematics Teachers’ Didactic Usage Patterns and Student Actions When Using the Learning Tool MatematikFessor in Teaching
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Vol/bind2
Udgave nummer2024
Sider (fra-til)7-28
Antal sider22
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 5 jun. 2024

Emneord

  • læremidler
  • Adaptive læremidler
  • Didaktik
  • Digitale læremidler
  • Matematik
  • matematik
  • Adaptive læremidler
  • Didaktik
  • Digitale læremidler
  • lærere
  • Didaktik
  • Digitale læremidler
  • Matematik
  • Undervisning

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Matematiklærernes didaktiske brugsmønstre og elevhandlinger når læremidlet MatematikFessor anvendes i undervisningen'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater