Abstract
Kan babyer regne? Kan en løve tælle? Eller en krage? Har vi en medfødt fornemmelse for tal? Og hvad betyder det for matematikundervisningen, hvisvi har? I denne artikel vil vi give en oversigt over den neurovidenskabeligeviden om, hvordan tal og matematik opfattes og udvikles i hjernen. Meget afdenne viden baseres på den franske forsker Dehaene’s arbejde. Hans resultaterog konklusioner har været banebrydende for vores opfattelse af, hvilkekompetencer barnet bærer med sig ind i klasselokalet, når det møder op iskolen den første dag.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift |
| Vol/bind | 51. årg. |
| Udgave nummer | 5/6 |
| Sider (fra-til) | 29-40 |
| Antal sider | 12 |
| ISSN | 1903-0002 |
| Status | Udgivet - 2014 |
| Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- pædagogisk neurovidenskab matematik