Matematisk literacy i en verden fuld af matematik: tanker om et begreb under udvikling i matematikundervisningen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    i dette kapitel giver vi en række perspektiver på matematisk literacy med udgangspunkt i begrebet literacy. hensigten med artiklen er ikke at definere, hvad matematisk literacy er, men snarere at diskutere begrebets udvikling og dets muligheder set i såvel et nationalt som internationalt perspektiv. I kapitlet kobler vi med udgangspunkt i et eksempel matematisk literacy til Fælles Mål for matematik. Afslutningsvis diskuterer vi matematisk literacy i forhold til begrebet dannelse og det at støtte den enkelte i at opdage den rolle, som matematikken spiller i verden.
    OriginalsprogDansk
    TitelLiteracy og læringsmål i indskolingen
    RedaktørerKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Publikationsdato8 sep. 2017
    Sider53-66
    Artikelnummer4
    ISBN (Trykt)978-87-7160-332-3
    StatusUdgivet - 8 sep. 2017
    NavnLiteracy og læring i fokus
    Nummer2

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner

    Citationsformater