Abstract
Historier, 16-17 timer i døgnet, året rundt på alle platforme, også de kuraterede og sociale medier. En endeløs strøm af data i realtid, der danner udgangspunkt for indholdsstrømmene i de måske 10-15 forskellige medier, platforme, kanaler og videoservere, som mediehuse, virksomheder og kommunikationsafdelinger nu gør brug af.
Denne rapport er udarbejdet ud fra en tese om, at det nu handler om at sætte historierne og flowet i centrum. Rapporten er på sporet af nye måder at hånd- tere og samtænke analogt, digitalt og socialt indhold på.
Kuratering og IT-aggregerede medier som en ny form for journalistisk værdiska- belse. Nye videoformater, der gør op med de klassiske konventioner. En model for et professionelt workflow i de sociale medier. I fire artikler udforsker rappor- ten helt centrale elementer af multimedieflowet via en række cases og giver for første gang et sammenhængende bud på, hvad der er på spil, når historierne og indholdsstrømmene sættes i centrum.
Hvilken værktøjskasse af metoder og tangegange til flowhåndtering er under udvikling i Danmark og internationalt?
Denne rapport er udarbejdet ud fra en tese om, at det nu handler om at sætte historierne og flowet i centrum. Rapporten er på sporet af nye måder at hånd- tere og samtænke analogt, digitalt og socialt indhold på.
Kuratering og IT-aggregerede medier som en ny form for journalistisk værdiska- belse. Nye videoformater, der gør op med de klassiske konventioner. En model for et professionelt workflow i de sociale medier. I fire artikler udforsker rappor- ten helt centrale elementer af multimedieflowet via en række cases og giver for første gang et sammenhængende bud på, hvad der er på spil, når historierne og indholdsstrømmene sættes i centrum.
Hvilken værktøjskasse af metoder og tangegange til flowhåndtering er under udvikling i Danmark og internationalt?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Media Flow : Indhold og indholdsstrømme i centrum |
Redaktører | Lars Kabel |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Ajour |
Publikationsdato | 2014 |
Sider | 7-47 |
Kapitel | 1 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- medieproduktion
- nyheder
- kommunikation