Med tilfældet som drivkraft

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Hvordan og hvorfor arbejde med tilfældighedsprincipper i en målstyret, curriculær undervisningskontekst på pædagoguddannelsen? Artiklen viser et eksempel på, hvordan tilfældighed kan give de studerende mod til at fejle og dermed øge engagementet og deltagelsesvilje i læreprocessen. "Litteraturrouletten" viser, hvordan disse processer både kan styrke pædagogfagligheden og de akademiske kompetencer.
OriginalsprogDansk
TitelPlaybook 2
Antal sider7
Vol/bind2
ForlagVIA University College
Publikationsdato2021
Udgave1
Sider24-31
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Higher Education
  • Pædagoguddannelsen
  • Undervisning
  • leg
  • playful learning
  • tilfældighed

Citationsformater