@misc{80578030969d496092d2551a064fb1b7,
title = "Mediefusioners effekter p{\aa} lokal- og regionalmediers strategi og indhold",
abstract = "Det er kun g{\aa}et {\'e}n vej de seneste mange {\aa}rtier. Der bliver f{\ae}rre af de selvst{\ae}ndige traditionelle nyhedsmedier. I 1990{\textquoteright}erne begyndte dagblade, ugeaviser og lokalradioer at blive samlet i stadig st{\o}rre mediekoncerner, hvilket fik b{\aa}de politikere og forskere til at bekymre sig for journalistikken og nyhedsd{\ae}kningen (Medieudvalget, 1996). Fusionerne fortsatte – og i 2015 fusionerede flere lokale mediehuse til Jysk Fynske Medier, der dermed blev Danmarks n{\ae}stst{\o}rste mediekoncern.",
keywords = "journalistik, nyheder, Medier, kommunikation og sprog",
author = "Flemming Svith and Peter Jacobsen and Steen Rasmussen and Jensen, {Jakob Linaa} and Helle Andersen",
year = "2017",
month = mar,
day = "23",
language = "Dansk",
series = "Mediernes udvikling i Danmark",
publisher = "Slots- og Kulturstyrelsen",
address = "Danmark",
}