Projekter pr. år
Abstract
Det er kun gået én vej de seneste mange årtier. Der bliver færre af de selvstændige traditionelle nyhedsmedier. I 1990’erne begyndte dagblade, ugeaviser og lokalradioer at blive samlet i stadig større mediekoncerner, hvilket fik både politikere og forskere til at bekymre sig for journalistikken og nyhedsdækningen (Medieudvalget, 1996). Fusionerne fortsatte – og i 2015 fusionerede flere lokale mediehuse til Jysk Fynske Medier, der dermed blev Danmarks næststørste mediekoncern.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Slots- og Kulturstyrelsen |
---|---|
Antal sider | 63 |
Status | Udgivet - 23 mar. 2017 |
Navn | Mediernes udvikling i Danmark |
---|
Emneord
- Medier, kommunikation og sprog
- Jysk Fynske Medier
- lokalmedier
- mediefusioner
- regionale medier
- nyheder
- indholdsanalyse
- journalistik
- lokaljournalistik
Projekter
- 1 Afkortet
-
Mediernes udvikling: Lokale og regionale medier
Svith, F. T. (Projektleder), K. Rasmussen, S. (Projektleder), From Jacobsen, P. (Projektdeltager), Jensen, J. L. (Projektdeltager) & Tougaard, H. (Projektdeltager)
01/04/15 → 23/03/17
Projekter: Projekt › Forskning