Mediefusioners effekter på lokal- og regionalmediers strategi og indhold

Flemming Svith, Peter Jacobsen, Steen Rasmussen, Jakob Linaa Jensen, Helle Andersen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskningpeer review

Abstract

Det er kun gået én vej de seneste mange årtier. Der bliver færre af de selvstændige traditionelle nyhedsmedier. I 1990’erne begyndte dagblade, ugeaviser og lokalradioer at blive samlet i stadig større mediekoncerner, hvilket fik både politikere og forskere til at bekymre sig for journalistikken og nyhedsdækningen (Medieudvalget, 1996). Fusionerne fortsatte – og i 2015 fusionerede flere lokale mediehuse til Jysk Fynske Medier, der dermed blev Danmarks næststørste mediekoncern.
OriginalsprogDansk
ForlagSlots- og Kulturstyrelsen
Antal sider63
StatusUdgivet - 23 mar. 2017
NavnMediernes udvikling i Danmark

Emneord

  • Medier, kommunikation og sprog
  • Jysk Fynske Medier
  • lokalmedier
  • mediefusioner
  • regionale medier
  • nyheder
  • indholdsanalyse
  • journalistik
  • lokaljournalistik

Citationsformater