Abstract
Mediepatruljer er ikke kun én bestemt ting, med én bestemt tilgang og én bestemt organiseringsform. Mediepatruljer er næsten så forskellige i opbygning, struktur og organisering, som skoler er forskellige, men sammenfaldende for dem alle er, at mediepatruljer er et godt bud på et dynamisk, mangfoldigt og elevnært tiltag, der kan være med til for alvor at få it og medier på dagsordenen blandt elever og lærere.
Materialet består af både video og tekster med forklaringer, vejledninger, opmærksomhedspunkter og indlejrede refleksionsspørgsmål. Tanken er, at det er et inspirationskatalog med forskelligt relevant indhold, som du kan bruge til at vægte og vurdere idéen bag mediepatruljer med.
Materialet består af både video og tekster med forklaringer, vejledninger, opmærksomhedspunkter og indlejrede refleksionsspørgsmål. Tanken er, at det er et inspirationskatalog med forskelligt relevant indhold, som du kan bruge til at vægte og vurdere idéen bag mediepatruljer med.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | jan. 2018 |
Udgivelsessted | Kbh, |
Udgiver | Undervisningsministeriet |
Status | Udgivet - jan. 2018 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- digital dannelse
- mediepatruljer
- mediepædagogik
- Medier, kommunikation og sprog
- digital dannelse
- mediepatruljer
- mediepædagogik
- læreruddannelsen
- digital dannelse
- mediepatruljer
- mediepædagogik