Abstract
teoretiske på institutionen og den praktiske på kliniske hospitalslaboratorier. For at studerende kan opnå viden, færdigheder og kompetence relateret til den bioanalytikerprofession, som de uddannes til, bør deres refleksion over egen professionsageren være en central del af deres læreproces. Der har ikke hidtil været systematisk rammesat refleksion for de studerende i praktik. Dette projekt udvikler og evaluerer ved hjælp af design-based research en didaktisk model, som har til formål at understøtte studerendes refleksion. Afprøvning af modellen viser, at videomedieret refleksion fremmes gennem samtale over en video af den studerende, der agerer professionelt. Samtalen opbygges til gradvist mere kompleks refleksionsniveau jf teori om refleksion over produkt, proces og præmis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Sundhedsprofessionelle Studier |
Vol/bind | 3 |
Udgave nummer | 1 |
Antal sider | 22 |
ISSN | 2446-1563 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- bioanalytikeruddannelsen
- klinisk uddannelse
- refleksion
- refleksionsmodel
- videomedieret refleksion