Abstract
Pædagoguddannelsen er i dag gennemsyret af en kompetencebaseret outcomestyring. I dette kapitel argumenteres der for, at kompetencemålstyringen står i vejen for, at pædagoguddannelsen kan blive en egentlig uddannelse, der gennem suspension af ydre krav og forventninger sætter de studerende fri til at blive sig selv som pædagoger. Dette vil kræve en reformulering af uddannelsens formål og en genindførelse af fag på uddannelsen.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | God og dårlig pædagoguddannelse : 18 skarpe tekster om landets største videregående uddannelse |
| Redaktører | Hans Henrik Hjermitslev, Bo Morthorst Rasmussen, Line Togsverd |
| Antal sider | 9 |
| Forlag | DPP |
| Publikationsdato | jun. 2021 |
| Sider | 49-57 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-973165-0-4 |
| Status | Udgivet - jun. 2021 |
Emneord
- pædagoguddannelsen
- professionsdidaktik
- professionsuddannelser