Mellem målstyring og formål

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Pædagoguddannelsen er i dag gennemsyret af en kompetencebaseret outcomestyring. I dette kapitel argumenteres der for, at kompetencemålstyringen står i vejen for, at pædagoguddannelsen kan blive en egentlig uddannelse, der gennem suspension af ydre krav og forventninger sætter de studerende fri til at blive sig selv som pædagoger. Dette vil kræve en reformulering af uddannelsens formål og en genindførelse af fag på uddannelsen.
OriginalsprogDansk
TitelGod og dårlig pædagoguddannelse : 18 skarpe tekster om landets største videregående uddannelse
RedaktørerHans Henrik Hjermitslev, Bo Morthorst Rasmussen, Line Togsverd
Antal sider9
ForlagDPP
Publikationsdatojun. 2021
Sider49-57
ISBN (Trykt)978-87-973165-0-4
StatusUdgivet - jun. 2021

Emneord

  • pædagoguddannelsen
  • professionsdidaktik
  • professionsuddannelser

Citationsformater