Abstract
kapitlet diskuterer forholdet mellem teori og praksis i lyset af evidensforskningens fremmarch og i lyset af tendensen til fra politisk og admindstrativ side at ville indføre koncepter i pædagogiske professionspraksisser. Der peges på alternativet at lade grundlagsteori danne en forpligtende forståelsesramme for praktikerens handling, fortolkning af og kommunikation om det, som foregår i det pædagogiske arbejdes bevægelse. herved gives mulighed for at værdsætte forskelligheder og bane vej for professionel kreativitet, selvstændighed og dømmekraft, samt at arbejde med teoretisk kvalificeret fælles udveksling om og udvikling af praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Psykologisk Ilt : i pædagogisk og organisatorisk arbejde - praksisudvikling på grundlag af integrativ selvpsykologi. |
Redaktører | Jan Tønnesvang, Maria S. Ovesen |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 2012 |
ISBN (Trykt) | 9788771291148 |
Status | Udgivet - 2012 |