Abstract
Undervisningen i folkeskolen skal være inkludererende. Det har den skullet de sidste ca. 10 år, men som forfatterne redegør for, skal den samtidig være differentieret og af høj faglig kvalitet. De skolepolitiske betingelser og samtidige, divergerende diskurser har sat rammerne for en undervisning, der bliver ledet af dygtige lærere, men hvor børns forskellige deltagerbetingelser glider i baggrunden for ministerielt fastsatte mål. Dermed bliver der ikke skabt betingelser for inklusion og differentieret undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 3 |
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 2019 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 25-31 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 1 nov. 2019 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- børn
- inklusion
- lærerfaglighed
- læring
- skolepolitik