Men det er jo en helt anden skole: status på inklusion i skolen læringsfokuseret skolepolitik

Lotte Hedegaard Sørensen, Sine Penthin Grumløse

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Undervisningen i folkeskolen skal være inkludererende. Det har den skullet de sidste ca. 10 år, men som forfatterne redegør for, skal den samtidig være differentieret og af høj faglig kvalitet. De skolepolitiske betingelser og samtidige, divergerende diskurser har sat rammerne for en undervisning, der bliver ledet af dygtige lærere, men hvor børns forskellige deltagerbetingelser glider i baggrunden for ministerielt fastsatte mål. Dermed bliver der ikke skabt betingelser for inklusion og differentieret undervisning.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind2019
Udgave nummer3
Sider (fra-til)25-31
Antal sider7
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 1 nov. 2019

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • børn
  • inklusion
  • lærerfaglighed
  • læring
  • skolepolitik

Citationsformater