Meningsfuldhed, dialog og personlig kompetence: Betydningsfulde faktorer ved indsatsen mod fravær og frafald i sygeplejerskeuddannelsen

Birgit Heimann Hansen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Forskning ved UC Lillebælt, Sygeplejerskeuddannelsen i Odense og Svendborg viser, at meningsfuldhed, dialogbaseret undervisning og personlig kompetence er væsentlige faktorer ved indsatsen mod fravær og frafald i sygeplejerskeuddannelsen. Skal frafaldet og fraværet reduceres, må der iværksættes initiativer, som tilgodeser produktive læringsfællesskaber, tætte relationer og dialogbaseret kommunikation.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUddannelsesnyt
Vol/bind18. årgang
Udgave nummer3
Sider (fra-til)2-10
Antal sider9
ISSN1602-0162
StatusUdgivet - sep. 2007

Emneord

  • Fravær
  • dialog
  • meningsfuldhed
  • personlig kompetence
  • frafald

Citationsformater