Projekter pr. år
Abstract
Forskning ved UC Lillebælt, Sygeplejerskeuddannelsen i Odense og Svendborg viser, at meningsfuldhed, dialogbaseret undervisning og personlig kompetence er væsentlige faktorer ved indsatsen mod fravær og frafald i sygeplejerskeuddannelsen. Skal frafaldet og fraværet reduceres, må der iværksættes initiativer, som tilgodeser produktive læringsfællesskaber, tætte relationer og dialogbaseret kommunikation.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 18. årgang |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 2-10 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - sep. 2007 |
Emneord
- Fravær
- dialog
- meningsfuldhed
- personlig kompetence
- frafald
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Fravær og frafald i sygeplejerskeuddannelsen : en belysning af de studerendes udvikling af professionsidentitet og oplevelse af sammenhæng
Hansen, B. H. (Projektleder), Petersen, A. (Projektdeltager) & Teisen, B. (Projektdeltager)
01/01/06 → 01/01/08
Projekter: Projekt › Forskning
Fil