Menneskerettigheder i professionsperpektiv

    Publikation: AndetUndervisningsmateriale

    Abstract

    Skolepædagoger og -lærere skal kunne identificere og håndtere menneskeretslige udfordringer i undervisningen og i praksis i skolerne. Derfor har Institut for Menneskerettigheder i samarbejde med lektorer fra læreruddannelserne ved Metropol, UC SYD, UCC og UCSJ udviklet nyt undervisningsmateriale, der styrker viden om menneskerettigheder i et professionsperspektiv.

    Formålet er at styrke de studerendes kompetencer i at undervise i menneskerettigheder ud fra viden om menneskerettighedernes baggrund, samspil med og status i et moderne demokratisk samfund. Endvidere er formålet at de studerende reflekterer over, hvordan menneskerettighederne kan være med til besvare særlige problemstillinger i det pædagogiske arbejde og i forhold til folkeskolens formålsparagraf...
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato2016
    StatusUdgivet - 2016

    Emneord

    • læreruddannelsen

    Citationsformater