Abstract
Skolepædagoger og -lærere skal kunne identificere og håndtere menneskeretslige udfordringer i undervisningen og i praksis i skolerne. Derfor har Institut for Menneskerettigheder i samarbejde med lektorer fra læreruddannelserne ved Metropol, UC SYD, UCC og UCSJ udviklet nyt undervisningsmateriale, der styrker viden om menneskerettigheder i et professionsperspektiv.
Formålet er at styrke de studerendes kompetencer i at undervise i menneskerettigheder ud fra viden om menneskerettighedernes baggrund, samspil med og status i et moderne demokratisk samfund. Endvidere er formålet at de studerende reflekterer over, hvordan menneskerettighederne kan være med til besvare særlige problemstillinger i det pædagogiske arbejde og i forhold til folkeskolens formålsparagraf...
Formålet er at styrke de studerendes kompetencer i at undervise i menneskerettigheder ud fra viden om menneskerettighedernes baggrund, samspil med og status i et moderne demokratisk samfund. Endvidere er formålet at de studerende reflekterer over, hvordan menneskerettighederne kan være med til besvare særlige problemstillinger i det pædagogiske arbejde og i forhold til folkeskolens formålsparagraf...
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 2016 |
| Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- læreruddannelsen
- menneskerettigheder