TY - BOOK
T1 - Mennesket i verden, verden i mennesket
T2 - et bidrag til en dekonstruktion af den pædagogiske tænkning
AU - Hansen, Niels Buur
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - Afhandlingen forsøger at erstatte en bevidsthedsfilosofisk inspireret pædagogisk tænkning i simpel dualitet med en tænkning i kompleks dualitet eller paradoksal dualitet. Udgangspunktet for afhandlingen er menneskets paradoksale indvikling i verden (indviklings-paradokset). Den pædagogiske og læringsteoretiske relevans af indviklings-paradokset udfoldes i en række artikler og et enkelt boguddrag, som er udgivet over en periode over 8 år. Afhandlingen indledes af en sammenfattende artikel, som søger at sammenfatte indviklings-paradoksets pædagogiske og filosofiske konsekvenser.
AB - Afhandlingen forsøger at erstatte en bevidsthedsfilosofisk inspireret pædagogisk tænkning i simpel dualitet med en tænkning i kompleks dualitet eller paradoksal dualitet. Udgangspunktet for afhandlingen er menneskets paradoksale indvikling i verden (indviklings-paradokset). Den pædagogiske og læringsteoretiske relevans af indviklings-paradokset udfoldes i en række artikler og et enkelt boguddrag, som er udgivet over en periode over 8 år. Afhandlingen indledes af en sammenfattende artikel, som søger at sammenfatte indviklings-paradoksets pædagogiske og filosofiske konsekvenser.
M3 - Ph.d. afhandling
SN - 9788776842147
BT - Mennesket i verden, verden i mennesket
PB - Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet
CY - Kbh.
ER -