Menneskets fysiske, sansemæssige og motoriske forudsætninger og udvikling

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Dette kapitel omhandler den fysiske side af et menneskes liv og udvikling. Herunder inddrages både anatomiske, fysiologiske og færdighedsmæssige parametre, og især vægtes den bevægelsessanselige og motoriske udvikling. Kapitlet omhandler, hvilke kropslige potentialer vi mennesker fødes med, belyser hvordan en kropslig udvikling kan foregå og forløbe samt danner et overblik over, hvilke faktorer der har indflydelse på denne udvikling. På baggrund af denne viden uddrages der generelle perspektiver og principper for en pædagogisk praksis i forhold til at bidrage til at styrke og støtte menneskers bevægelsessanselige og motoriske udvikling gennem livet.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogik : Introduktion til pædagogens grundfaglighed
Antal sider22
ForlagSystime
Publikationsdato2015
Udgave1
Sider105-127
Artikelnummer5
ISBN (Trykt)978-87-92711-97-7
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • aktivitet
  • sundhedsfremme
  • bevægelse
  • fysisk aktiv
  • krop
  • motion
  • træning
  • motorik

Citationsformater

Wiegaard, L. (2015). Menneskets fysiske, sansemæssige og motoriske forudsætninger og udvikling. I Pædagogik: Introduktion til pædagogens grundfaglighed (1 udg., s. 105-127). [5] Systime.