Projekter pr. år
Abstract
Denne artikel har som mål, med baggrund i Lave og Wengers begreb om situeret læring som legitim perifer deltagelse, at give et bud på, hvordan idrætsaktiviteter kan planlægges og gennemføres, så der skabes mulighed for aktiv deltagelse for socialt udsatte borgere. Artiklen er baseret på et udviklingsprojekt, som professionshøjskolen UC SYD har lavet i samarbejde med en kommune. Empirien er indsamlet via deltagerobservationer af et træningsforløb med målgruppen. Resultaterne viser, at det er afgørende, at man som instruktør har forståelse af de problematikker, ens målgruppe har, da det ellers kan være vanskeligt at foretage de nødvendige tilpasninger af holdspillet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Forum for Idraet |
Vol/bind | 36 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 111–127 |
Antal sider | 17 |
ISSN | 1904-2183 |
Status | Udgivet - 7 dec. 2021 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Mere hold mindre spil
Bruun, T. H. (Projektleder), Guldager, J. D. (Projektdeltager) & Poulsen, K. T. (Projektdeltager)
01/01/21 → 01/05/21
Projekter: Projekt › Forskning