Abstract
I min artikel i FOKUS – på dansk som andetsprog fortæller jeg om en workshop til lærerne, som sidste år fandt sted på flere sprogskoler. Workshoppen har det formål – sammen med lærerne – at afsøge nye veje til at agere i en meget kompleks hverdag. Det kræver en ny sprogpædagogisk og -didaktisk ramme at tænke i. Formålet med denne artikel er at illustrere, hvordan sprogskolelærerens hverdag er en meget kompleks sprogdidaktisk størrelse, samt at foreslå en ny måde at tænke sprogpædagogik og -didaktik på – et multidimensionelt flersproget curriculum.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Fokus - på dansk som andetsprog for voksne |
Udgave nummer | 72 |
Sider (fra-til) | 23-27 |
Antal sider | 5 |
Status | Udgivet - 2019 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- andetsprogspædagogik
- dansk som andetsprog
- didaktik
- sprogpædagogik
- voksne