Abstract
Artiklen belyser sammenhængen mellem motivation og mestring i it-medieret undervisning. Der gives eksempler på, hvordan forskellige tiltag kan fremme elevernes kompetencer og følelse af self-efficacy. Målet er at undersøge, hvordan man gennem scenariedidaktik kan omsætte bestemte læringsmål, så alle elever får mulighed for at opnå oplevelsen af mestring. For at undgå at fremstillingen bliver et abstrakt skoleridt i begreber, begynder vi med en konkret case fra 3. klasse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Motivation : - i klasseledelse, relationer og didaktik |
Redaktører | Torben Nørregaard Rasmussen, Anne Søndberg |
Antal sider | 16 |
Vol/bind | 1 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | KvaN |
Publikationsdato | 24 maj 2019 |
Udgave | 1 |
Sider | 199-215 |
ISBN (Trykt) | 978-87-93820-00-5 |
Status | Udgivet - 24 maj 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- it i skolen
- motivation