Mestring, motivation og mediering

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Artiklen belyser sammenhængen mellem motivation og mestring i it-medieret undervisning. Der gives eksempler på, hvordan forskellige tiltag kan fremme elevernes kompetencer og følelse af self-efficacy. Målet er at undersøge, hvordan man gennem scenariedidaktik kan omsætte bestemte læringsmål, så alle elever får mulighed for at opnå oplevelsen af mestring. For at undgå at fremstillingen bliver et abstrakt skoleridt i begreber, begynder vi med en konkret case fra 3. klasse.
OriginalsprogDansk
TitelMotivation : - i klasseledelse, relationer og didaktik
RedaktørerTorben Nørregaard Rasmussen, Anne Søndberg
Antal sider16
Vol/bind1
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKvaN
Publikationsdato24 maj 2019
Udgave1
Sider199-215
ISBN (Trykt)978-87-93820-00-5
StatusUdgivet - 24 maj 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater